Dünya ortalamalarına göre her düzeydeki ortalama 2-4’ünde öğrenme güçlüğü, dikkat dağınıklığı ve hiperaktivite gibi tanılandırılabilecek problemlere bağlı olarak akademik sorunlar yaşanmaktadır. Ancak sınıflarda akademik sorun yaşayan öğrencilerin sayısı bunun çok daha üstündedir.
Zeka ve fiziksel gelişim açısından yaşıtlarıyla eşit düzeyde olmasına rağmen pek çok öğrenci hayatının belirli dönemlerinde akademik sorunlar yaşayabilir.
Duygusal sorunlar, ailevi problemler, hedef belirleyememe, etkin ders çalışma becerilerinin kazanılmaması, öğrenci-okul-öğretmen-aile uyumsuzluğu gibi durumlar akademik sorunlara yol açabilir.
Herkese uyabilecek bir reçeteyi alıp uygulamak yerine, akademik sorunların nedenlerinin bulunması ve buna uygun şekilde çözüm yollarının uygulanması, öğrencilerin gelecekleri açısından çok önemlidir.