Otizm, asperger...
OTİZM
Otizm veya yaygın gelişimsel bozukluk, gelişimin pek çok alanının ciddi bir şekilde bozulduğu ve dolayısıyla da çocuğun özellikle karşılıklı etkileşim, ilişki kurma becerilerinin ve iletişim becerilerinin oldukça olumsuz etkilendiği bir bozukluktur. Kısaca ilişki problemi de denebilir.
Belirtileri;
Karşılıklı sosyal ilişki kurma becerilerinde ciddi bir bozukluk vardır.Göz teması kurmazlar, sosyal ortamlarda kendilerini gruptan izole etmeyi tercih ederler, yaşının gelişimine uygun arkadaşlık ilişkisi kurmakta güçlük çekerler, tensel temastan genelde hoşlanmazlar, insanlarla aralarında hep bir mesafe vardır, anne ve babaya, özellikle de anneye bağlılık davranışları çok değişken olabilir vb.
İletişim becerilerinde ciddi bir bozukluk vardır.Konuşmanın hiç olmaması veya konuşmada gecikme, konuşmanın var olduğu durumlarda da karşılıklı konuşmayı başlatma ve devam ettirmede belirgin güçlükler, ekolali dediğimiz tekrarlı konuşma, konuşmanın belli bir melodisinin olmaması donuk ve monoton bir ses tonunun varolması vb.
Davranışları, ilgileri ve aktiviteleri oldukça kısıtlı, tekrarlı ve stereotipiktir. Stereotipik, tekrarlı (Örneğin; el çırpma, el, kol sallama vb.) hareketler, takıntılı olarak yaptıkları davranışlar, yeni rutinlere, yeni bir mekana, veya yeni faaliyetlere geçiş yapmakta çok zorlanma vb.
Agape Danışmanlık Merkezi’ndeOtizm ile Nasıl Çalışılır?
Kurum olarak amacımız otistik her bir çocuğun; anlamalarını artırmak ve çevreyi daha anlaşılır kılarak bizlerle yaşamalarını kolaylaştırmaktır. Uzmanlarımız her çocuk için o çocukların temel güçlükleri, eksiklikleri etrafında yapılandırılmış özel eğitim programlarıyla çalışmalarını sürdürmektedir.
Farklı ortamlarda öğretilen farklı becerilerin çocuğa uygun mu, çocuğun gereksinimlerini karşılıyor mu sorularına verilecek yanıtlar çocuğun gelişimi açısından çok önemlidir. Hazırlanan bireysel eğitim programı doğrultusunda farklı eğitim ortamlarında çalışan öğretmenlerin, psikolog ve pedagogların işbirliği içinde çalışmaları gerekmektedir. Bu nedenle iletişimin sağlıklı bir şekilde kurulmasına özen gösterilir.
Gerekli görülmesi halinde de ilaç tedavisi için uzmana yönlendirilir.
Gelişim problemlerinde erken teşhis-tedavi ve eğitim çok önemlidir. Eğitim ve tedavi içerikli çalışmalarımızdaki hedefimiz semptomları ortadan kaldırmak değil gelişim problemi olan alanlara yönelik gelişme sağlayarak çocuğun sosyal yaşam içinde yer bulmasını sağlamaktır.